Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Více informací V pořádku

 

 

 

Den Deskovek - druhá sezóna
je v plném proudu

Den deskovek je reality show, do které se mohou soutěžící přihlásit se svými nápady na deskové hry.Vítězná hra pak bude vydána společností Albi. Druhá sezóna byla zahájena 22. září! Na druhý díl Řemeslo má zlaté dno se můžete od čtvrtečního večera (29.9.) podívat tady nebo si dejte odběr našeho YouTube kanálu a neuteče vám z Dne deskovek vůbec nic.

Jak Den deskovek probíhá? Do prvního kola je vybráno 15 nejlepších přihlášených her. Následně má každý účastník desetiminutovou prezentaci, aby přesvědčil porotce o tom, že právě jeho hra si zaslouží postoupit. Z každé pětičlenné skupiny porotci vyberou dva postupující, jejichž hry si následně zahrají a soutěžícím poskytnou zpětnou vazbu, kterou se soutěžící pokusí zapracovat do další prezentace. Dva postupující následně vybíráte hlasováním na této stránce vy – diváci, a třetího postupujícího vyberou po druhém kole prezentací porotci. Ze tří finalistů pak ve finálním diváckém hlasování vzejde vítězná hra, která se dočká vydání ve stáji Albi.

 

YouTube Albi

 

 

 

Kde sledovat a kdy hlasovat?

Den deskovek se vysílá každý čtvrtek od 20.00 hodin na YouTube kanále Albi. Premiéra druhé řady je naplánována na čtvrtek 22. 9. 2022. Každou neděli poté vychází nezkrácená verze právě uvedeného dílu.
 
O postupujících do finále se bude hlasovat od 6. 10. do 4. 12. 2022. Celkového vítěze budete v hlasování vybrat od 5. 1. 2023 do 22. 1. 2023.

Porotci soutěže

 

 

 

Předseda poroty Petr Čáslava

Předseda poroty v první i druhé řadě Dne deskovek je nejznámějším českým deskoherním influencerem, šéfredaktorem serveru Deskofobie, deskoherním skautem vydavatelství Czech Game Edition a milovníkem koček. 
 
 

Členka poroty
Barbora Joštová

 

Zástupkyně Albi v porotě druhé řady Dne deskovek se profesně věnuje výběru, vývoji a lokalizacím her. Kromě toho tvoří již dlouho hry pro dětské tábory a na rozdíl od většiny kolegů úspěšně dohrála Gloomhaven. 

 

Člen poroty
David Navrátil

 

Spoluzakladatel deskoherního nakladatelství BoardBros a zároveň kmenový autor deskoherní sekce serveru mFantasy, David proměnil koníčka v druhý úvazek. V porotě se ochotně ujal role „zlého muže“.
 

 

 

Člen poroty
Martin Hrabálek

 

CEO brněnského nakladatelství RexHry, prezident festivalu Brnohraní a neúnavný cestovatel pomohl na český trh už desítkám titulů. Sám je spoluautorem populární párty hry Trapwords / V pasti, vydané nakladatelstvím CGE.

 

Soutěžící druhé sezóny

 

 

LUKÁŠ TRUC / CASTLEVILLE – SOUBOJ MISTRŮ ŘEMESLA

„Jeden den jsem se nudil u zdi a přítelkyně navrhla ať si udělám vlastní deskovku. No jsem grafik, a tak jsem to zkusil.”
 
Castleville je hra, která spojuje deck-building, area control, resource management, ale obsahuje zejména tzv. boost system, kdy se hráč rozhoduje, kterým řemeslníkem bude hrát (jakou akci vykoná) a kolik a kteří ostatní řemeslníci mu pomohou.

 

 

LUKÁŠ BURŠÍK / VLÁDCE KOČIČÍHO STROMU

„Jsem chlap s duší hravého dítěte, co má spoustu přání a snů, ale absolutní nedostatek času…”
 
Vládce kočičího stromu je deckbuildingová hra, ve které můžete v roli koček pomocí karet ve vašem balíčku provádět pohyb po herním plánu, škodit svým soupeřům, lovit myši, plnit úkoly a samozřejmě získávat mléko na nákup silnějších karet.
 

DAVID KURZ / RISE OF SEBISA

„První nápad na tuto deskovou hru se v mé hlavě zrodil již před mnoha lety, nepovedlo se mi však tehdy dotáhnout nápad do hratelné podoby a rozpracovaná hra skončila na více než deset let v komoře.“
 
Rise of Sebisa je abstraktní hra, ve které hráči v každém svém tahu umisťují na hrací plán tři typy osadníků – kupce, řemeslníky a rolníky, přičemž cílem hry je umístit na hrací plán co nejvíce svých osadníků.
 
Hra postoupila
 

 

 

VÁCLAV DUZBABA, MICHAELA ŠOLTYSOVÁ / CHAJDA

„Na deskovkách nás baví interakce s ostatními hráči u stolu, především jejich vykořisťování ;-).“
 
Ve hře Chajda se hráči snaží zachránit z temného lesa, kde potkávají bestie a jiné nástrahy. Pro jejich smůlu ale naráží na zlou čarodějnici, před kterou se snaží uprchnout a stihnout poslední záchranu na přežití - povoz na prašné cestě. V tomto roll and move titulu se střídají kompetitivní a kooperativní pasáže.
 

 

DOMINIK MAXIMA, JAN MACH / ŠMELA

„Máme rádi fantasy a válečné hry. Většina takových her, které jsme hráli, však nenaplnila naše očekávání, proto jsme se rozhodli vyrobit vlastní hru, která tyto požadavky bude splňovat.“
 
Příběh se odehrává na planetě Manatera, která je součástí fantasy universa, které autoři stvořili. Každý hráč si sestaví svou družinu z žetonů bytostí a umístí ji na hexový herní plán. Poté se hráči střídají na tazích, ve kterých mohou s bytostmi hrát akce – pohybovat se, bojovat, střílet a kouzlit. Hra šMela je založena takzvaném "Skrytém hodu" kde výsledek nezáleží jen na náhodě, ale především na hráčově umění blafu (šmelení) a na protiháčově odhadu.
 

OTTO HARTVICH / FUNGOPIA

„Miluji houby, pěstuji houby, sbírám houby, hraju houby ve hrách a miluji hry a herní design.“
 
Hra se točí kolem stromu, se kterým se houby (hráči) snaží budovat symbiotický vztah. Hra trvá 3 sezony (9 kol), během niž zprvu soutěží zabíráním políček kořenů, která nesou bodové hodnoty, spory, hyfy a plodnicemi, ale později i bojem. Vyhrává hráč, který během dešťových kol nasbírá nejvíc bodů.
 
Hra postoupila
 
 

PAVEL KOLÁŘSKÝ / KRÁLOVSKÝ BÁL PLNÝ INTRIK

„Na hru jsem přišel ve snu – zdálo se mi, že ji hraji s kamarádem.“
 
Jedná se o abstraktní hru, kdy se hráči snaží získat bodované karty (princezny) pomocí základních akcí a efektů ostatních karet postav. Zajímavým mechanismem pak je systém řetězení akcí, který umožňuje vytvořit nečekané kombinace, na které nebude mít soupeř odpověď.
 
Hra nepostoupila
 
 

 

 

VOJTA URBÁNEK / BEERLANDIA

„V minulosti mě občas napadaly nějaké nápady, ale nikdy se nedostal dál než do fáze myšlenky. Po shlédnutí první řady jsem si řekl, že něco musím zkusit vymyslet.“
 
Každý hráč má vlastní pivovar. Hraje se na 4 kola a pomocí draftu karet (jejichž počet se každé kolo snižuje) si vykládá suroviny (voda, chmel, ječmen, pšenice a ovoce) a přístroje k výrobě piva (varny, stáčírny), najímá zaměstnance, kteří mu dávají bonusy a staví odběratele (pajzl, hospoda, bar, pivnice a supermarket).
 

 

 

TOMÁŠ W. VOVES / DOOR

„Hru jsem vymyslel již před lety během uspořádání larpu Okota Aréna. Z této několik let trvající akce jsem čerpal lore a náměty.“
 
Vynález rádia odstartuje ve světě Door hudební revoluci. Během 5 měsíců se musí hrdinové vylepšit v zákl. atributech Melodie, Rytmu, Řevu. Posbírat Posilující karty artefaktů a pomocníků. Vytvořit si svůj balíček karet a získat své Songy. Za 5 měsíců vládce světa Dragonár uspořádá Megakoncert a svět orků se navždy změní! 
 

MAREK HOZA, JIŘÍ SLACH / ZEMĚ SÍNŮ

„Řekli jsme si, že si vytvoříme hru vlastní přesně podle našich představ – hru, která nás nikdy nepřestane bavit díky tomu, jak odlišné zážitky vytváří.“
 
Tým čtyř badatelů je vyslán do tajuplné Země Sínů, neprozkoumané pouště, která uchovává historii bájné civilizace. Hra má modulární mapu, kterou si staví sami hráči. Volně se po ní pohybují, spravují si své zásoby vody, sbírají cenné šenky, za které si od domorodců kupují výzbroj. Snaží se tak získat výhodu nad protihráči a nepřátelskými predátory.
 
Hra nepostoupila
 

MARTIN HOŠKO / TRAMTÁRIE

„Na deskovkách se mi nejvíce líbí představovat je novým dětem na akcích a sledovat jejich nadšení z dané hry a jejich dotazy, jestli si zase nemůžeme zahrát to, jak jsme sbírali ty suroviny…“
 
Staletí neustávajících střetnutí hrdých ras přivedlo Trámtárii téměř k vyhlazení všeho živého. V těžkých časech, kdy každému národu zbývá sotva hrstka bojovníků odhodlaná vrhnout se do poslední bitvy nastává Tvá chvíle! Jedná se o interaktivní škodící hru s následujícími herními mechanismy: blafování/odhad, vytváření výhody plus zmenšující se draft karet za odměnu a samozřejmě také náhoda v podobě dobraných karet.
 
Hra nepostoupila
 

 

JAN MACHÁŇ / LOĎ NA OBZORU

„Hru už testuji a ladím více jak dva roky, jak mezi kamarády, tak v deskoherním klubu, chtěl bych se s ní někde ukázat a třeba mít šanci ji vydat. Myslím, že má něco do sebe.“
 
Každý hráč má loď a základní kapitál. Úkolem hry je jednoduše vydělat co nejvíce peněz. Mapa se skládá z políček, které hráči sami objevují a mapu tak stále rozšiřují, když plují mimo objevené části. Mohou se rozhodnout vydělávat obchodem – na ostrovech nakupovat a prodávat dané suroviny, mohou pokračovat v objevování nových končin či hledat poklady. Každý se musí mít na pozoru před ostatními hráči, protože kdykoliv mohou vytáhnout pirátskou vlajku a raději vydělávat nepoctivě.
 

 

 

MAREK ŠKREKO / KRYSTALY MOCI

„Nemám rád, když je hra až přehnaně překombinovaná a složitá, a nemám rád, pokud hra je pouze o štěstí (štěstí může ve hře hrát klidně i velkou roli, ale nemělo by to být vše).“
 
Ve hře Krystaly Moci se hráči snaží najít všechny 3 karty Krystalů Moci. Hráč má v ruce pouze jednu kartu, tu buď zahraje, nebo si vybere jinou z možností, jak hrát. Hratelnost je tedy zaměřená na získávání informací a případné matení protihráčů. 
 

 

PETR VAVŘINEC, KAROLÍNA VAVŘINCOVÁ / RUNARCH

„Když sečtu všechny ty svoje dovednosti a jejich úroveň, tak mi vychází, že ideální koníček pro mě je vymýšlení deskovek, protože to je dneska komplexní disciplína, kde musíte umět ode všeho trochu.“
 
Abstraktní hra. Dvojkovka, kde na barevné šachovnici 5x5 prohazujete barevné kameny tak, abyste se co nejvíce přiblížili k barevnému vzoru, který je na kartách, které si dobíráte na ruku poté, co předchozí kartu z ruky vyhodnotíte jako splněnou. Tím ale život odehrané karty ještě nekončí, protože může najít svoje další uplatnění v archívech, kde se snažíte seskupovat karty podobných vlastností.
 

 

 

MICHAL WENDL / GameDEVS

"Spolehlivě mě nakrkne vše, co je řízené kostkami."
 
Michal přichází do Dne deskovek s velmi ambiciózním titulem, GameDEVS sám popisuje jako "Lacerdovku", tedy hru inspirovanou rukopisem Vita Lacerdy, který tvoří velmi hutné a pravidlově náročné tituly. GameDEVS si klade za cíl v rámci tohoto subžánru ilustrovat proces vývoje videoher. 
 

 

Pravidla
soutěže

 

Pořadatelem "DNE DESKOVEK"
je Albi Česká republika a.s.
Kompletní pravidla soutěže
najdete zde.

 

Podívám se

 

YouTube
Albi

 

Odebírejte náš YouTube kanál
a neuniknou vám naše streamy,
videonávody, anižádná novinka
zde Dne Deskovek!

 

Podívám se

 

Na koho
se obracet?

 

Napište nám na e-mail
droz@albi.cz, zavolejte nám na
telefon +420 222 541 381
nebo napište na náš Facebook.

 

Kontakt Albi