Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Více informací V pořádku

 

 

 

Zatoužili jste někdy vydat
vlastní deskovou
nebo karetní hru?

 Máte šuplík plný nápadů a nevíte, co s nimi? Máte odvahu se postavit před porotce a svoji hru jim „prodat“?
Máme pro vás Den deskovek – YouTube reality show na jejímž konci na jednoho šťastlivce
čeká podpis vydavatelské smlouvy na vydání jeho či její hry!
 
Den deskovek - díl šestý: Párty pana účetního
 

Předchozí díly

 

 

 

Hlasování semifinálové kolo

Hlasovat v semifinálovém kole můžete
od 16. 12. 2021 od 20:00 hodin do 27. 1. 2022 do 23:59 hodin.
 
Hlasování je podmíněno přihlášením k účtu Google. Z každého účtu Google lze hlasovat pouze jednou.
 
Vyhlášení postupujících semifinalistů se uskuteční v rámci sedmé epizody Dne deskovek 10. února 2022 ve 20 hodin na YouTube kanále Albi.
 

 

Semifinalisté - Den deskovek

 

Vladimír a Vendula Arazimovi 

Dítě v domě

Hra Dítě v domě vznikla jako dar pro novopečené rodiče. Jedná se o jednoduchou kooperativní karetní hru pro dva hráče, ve které je cílem postarat se o miminko. Hráči v průběhu jednotlivých tahů vykládají karty, reprezentující naplňování jednotlivých potřeb miminka. Pokud se s danou potřebou shodnou, podaří se ji vyřešit a hráči získají bod, pokud ne, bod naopak ztratí. Je však ale potřeba myslet i na odpočinek a domácí práce. Hra obsahuje i paměťový element – celý balíček se totiž bez míchání odehraje hned několikrát. 

 

Tomáš Filípek

House party

Její autor označuje hru House Party za žánr write and pass. Hráči v ní zakreslují příslušníky nejrůznějších profesí na plánky domů, ve kterých se odehrává domácí párty. Každé povolání a každá místnost skórují body jinak. Plánky domů si hráči posílají mezi sebou a tak se navzájem ovlivňují. Cílem je, jak už je v žánru obvyklé, získat co nejvíce vítězných bodů.
 
 
 
 
 

 

 

Pavol Lukáč-Jacko

Almighty Dice

Ve hře Almighty Dice je ústředním bodem kostka. Jedná se o náhodou řízený worker-placement. Hráči se ocitají v roli trosečníků, snažících se uprchnout z ne-tak-docela opuštěného ostrova. Aby toho dosáhli, navštěvují různé lokace – vydávají se rybařit, bojovat v aréně, či lovit divou zvěř -, a hodem kostkou či kostkami určují svoji úspěšnost v dané lokaci. S každou lokací se pojí odlišný mechanismus vyhodnocování hodu. Zvítězí ten hráč, který uprchne z ostrova nejbohatší, nebo ten, kterému se v rámci end-game podaří porazit zlověstného dice mastera.

 

Ondřej Sekanina

The Richest Pirate

V The Richest Pirate se hráči snaží stát nejbohatšími z pirátů. Hra je příběhově laděná kombinace několika herních principů. V úvodní fázi každého kola se hráči v tajné dražbě snaží získat suroviny pro další kola hry. Sází přitom své piráty, které ovšem později v kole již nemohou použít. V dalším kole mají poté na výběr z několika odlišných akcí – za pomocí karet posádky mohou obsazovat lodě, či se svými vlastními plavidly vyplouvat na postupně odkrývanou mapu světa a zažívat nejrůznější příběhová střetnutí, nebo se utkávat se svými protivníky.
 

Jan Štěpánek

Atol: Zachránce korálového útesu

Atol je engine-building karetní hra, ve které se hráči snaží vybudovat ten nejhodnotnější a nejnavštěvovanější korálový útes. Ústřední mechanismy hry jsou nákup karet a jejich postupné vylepšování. Velký význam má ve hře i interakce v podobě „pojídání“ nižších článků potravního řetězce z útesů protivníků. Karty se vyznačují množstvím efektů a synergií, které ovlivňují řadu strategií, jež mohou vést k úspěchu. Zároveň jejich vztahy věrohodně odrážejí fungování skutečných mořských ekosystémů.
 

 

 

Pavel Tatíček

U zlatého korbelu

U zlatého korbelu je tableu-building obchodnická hra hraná v reálném čase. Hráči mohou ve hře kdykoli a zcela libovolně směňovat své karty a žetony peněz ve snaze budovat jednotlivé součásti taverny z fantasy světa, skládající se z několika karet a – jsouc sestaveny – přinášejících další efekty usnadňující možnosti směny. Sestavené součásti navíc mohou lákat hrdiny, přinášející další vítězné body.  
 

 

 

 

 

Jak jsme vybrali postupující do Dne deskovek?

 
Přihlášky do Dne deskovek byly přijímány do 15. srpna 2021. Z přihlášených nápadů jsme vybrali 18 nejlepších, které jsme pozvali do semifinále.
 
Tady mají autoři šanci před porotou svoji hru předvést v desetiminutové prezentaci. Na základě těchto prezentací porota vybere šest finalistů. 
 
 
Každý z finalistů dostane šanci ukázat porotcům svoji hru v akci, zahrát si s nimi jednu či více partií a čelit jejich zpětné vazbě. Celkového vítěze však nebudou vybírat porotci, ale vy – diváci!
 
 
 
 

 

 

Jak skončí Den deskovek?

Premiéra Dne Deskovek proběhla na začátku prosince, celkový vítěz by měl být znám v prvním čtvrtletí roku 2022. Tam však naše společná pouť neskončí – společně s námi budete moci dále sledovat proces vývoje až do zdárného vydání. Pokud jste někdy chtěli nakouknout pod pokličku toho, jak funguje deskoherní vývoj, nenajdete lepší příležitost, než je Den Deskovek.
 
 

Porotci soutěže

 

Předseda poroty Petr Čáslava

Deskoherní novinář Petr Čáslava se profesně věnuje moderním společenským hrám od roku 1999, kdy v Kolíně založil specializovaný obchod Rauko.
 
V roce 2012 společně se svým kamarádem Jeníkem dal vzniknout YouTube kanálu Deskofobie, který byl prvním pravidelným pořadem o deskových hrách na českém internetu.
 
Působil v českém vydavatelství Czech Games Edition, kde jako vývojář pracoval na řadě herních titulů a například pro hru Adrenalin navrhl rozšíření Solo Play DLC.
 
Dnes se nadále věnuje recenzovování a popularizaci her, stejně tak jako gamescautingu pro řadu význačných vydavatelů.
 
 

Člen poroty
Michal Šmíd

 

„Jsem zvědavý, čím nás soutěžící překvapí.“
 
 
Šéf brandu logických her a rébusů Mozkovna. V branži společenských her téměř 15 let.
 
Většinu času strávil na pozici produktového manažera, kde se staral o výběr her pro český trh, následné lokalizace a o vývoj nových produktů.
 
Baví ho originální, jednoduché a přímočaré hry, které mají hloubku.
 
Líbí se mu, že se kolem deskových her pohybují kreativní a zajímaví lidé. 
 

 

 

Členka poroty
Mirka Jandová

 

„Těším se, až si smlsneme na Vašem prototypu!“
 
 
Máma, blogerka a herní závislačka. Vede blog Spoluhrátky.eu, kde spojuje své dvě největší vášně – deskovky a focení. Když hry nezkoumá skrz objektiv svého Canonu, nemilosrdně učí své děti prohrávat. A nejenom děti. Méně odvážní soupeři se ji už vyhýbají, či navrhují utkávat se ve hrách jako je Karak. Ti odvážnější většinou trpí a nebo se ji snaží opít. A jen ti nejlepší z nejlepších se mohou pyšnit jejím skalpem. Kromě toho organizuje v Brně pravidelná Dekoshraní a obrací tak na naší víru nevinné rodiny a nic netušící kolemjdoucí. Poslední dobou v rámci studia Boardcubator přičichává k hernímu vývoj a testování prototypů.
 

 

 

Člen poroty
David Rozsíval

 

„Doufám, že budou aspoň jedny Monopoly.“
 
 
V Albi má na starosti deskové a karetní hry. Sám je autorem několika z nich. Zapálený hráč nejenom deskovek, ale i videoher a kolektivních sportů.
 
U herních nápadů hledá originalitu a dokáže ocenit, když autor ví, čeho chce dosáhnout a koho se snaží oslovit.
 
Pro Albi se snaží vybírat takové tituly, které dokážou nabídnout skutečnou přidanou hodnotu. 
 

 

 

Pravidla
soutěže

 

Pořadatelem "DNE DESKOVEK"
je Albi Česká republika a.s.
Kompletní pravidla soutěže
najdete zde.

 

Podívám se

 

YouTube
Albi

 

Odebírejte náš YouTube kanál
a neuniknou vám naše streamy,
videonávody, anižádná novinka
zde Dne Deskovek!

 

Podívám se

 

Na koho
se obracet?

 

Napište nám na e-mail
droz@albi.cz, zavolejte nám na
telefon +420 222 541 381
nebo napište na náš Facebook.

 

Kontakt Albi